Diversificarea cu superalimente

Dupa primele incercari de diversificare ale alimentatiei bebelusului tau apare imediat intrebarea: ce sa-i mai dau sa manance? Nu-ti face griji, avem noi o lista cu propuneri de alimente sanatoase, potrivite pentru orice bebelus mofturos aflat in jurul varstei de un an:

  1. Legumele radacinoase sunt perfecte pentru a fi facute piure datorita consistentei si a gustului usor dulceag, placut pentru oricine. Spre exemplu, morcovul este bogat in betacaroten si, datorita culoarei intense de portocaliu, va fi bine primit de bebelusul tau. Cartofii dulci sunt alta alegere radacinoasa sanatoasa, bogata in vitamina A, potasiu, vitamina B5 si vitamina C.
  2. Piureul de mere obisnuit poate fi inlocuit cu unul de piersici, un aliment cu un potential rar de a fi alergen si proprietati nutritive bine cunoscute. Alternativ, bananele sunt usor de transportat, se mananca usor si ajuta impotriva diariei.
  3. Un piure de avocado se face rapid, contine multa vitamina C si grasimi mononesaturate, benefice sanatatii. Un alt beneficiu al acestui fruct este ca nu contine decat foarte putina fructoza, spre deosebire de alte fructe. Daca te-ai saturat de piureuri, el poate fi consumat si drept sine statator, in feliute taiate cu atentie.
  4. Quinoa este o sursa grozava de proteine ce se poate consuma cu incredere de la opt luni in sus. Nu contine gluten, insa are cantitati de fier, magneziu, potasiune, vitamina E, calciu si fibre. Are toti cei noua aminoacizi esentiali. Se poate gati asemenea orezului sau transforma intr-un piure.
  5. Dovleacul este dulceag, cu o culoare frumoasa si placut adesea de bebelusi, iar parintii se bucura de cantitatile de vitamina C, potasiu, fibre, vitamina B si omega 3. Poate fi gatit la cuptor, la aburi sau in piureuri in combinatie cu alte legume sau chiar singur.

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *