Gustari dulci si sanatoase pentru mofturosi

Ai acasa un mofturos sau doi care abia asteapta ocazia perfecta sa dea iama in niste gustari dulci? La supermarket mereu te opresti la raionul de dulciuri si iti incarci cosul cu dulciuri pentru cei de acasa?

Daca da, afla ca exista cateva gustari pe care le poti pregati chiar tu pentru cei dragi – mult mai sanatoase decat cele din comert. Iata care sunt cele mai usoare si rapide retete pentru cateva gustari dulci:

  1. Clatitele sunt un preparat extrem de versatil, iubit de toata lumea. Vei avea nevoie doar de un ou, o cana de faina si una de lapte, un praf de sare si putin ulei. Timpul de preparare este mic si poti sa le servesti cu ce ai prin casa sau chiar sa le mananci fara nimic.
  2. Budinca cu seminte de chia este un preparat rapid, sanatos si plin de vitamine. Intr-un pahar de lapte adauga cateva lingurite de seminte de chia si ce mai ai prin camara – sirop de artar sau miere pentru indulcire, fructele preferate pentru un gust mai bun.
  3. Batoanele cu cereale si fructe uscate le inlocuiesc cu succes pe cele din comert si rezista mai multe zile la frigider. Se fac in functie de ce ai si garantat o sa iti vrajeasca toti pofticiosii. Ai nevoie de 200 de grame de cereale (fulgi de porumb, de ovaz, mei decorticat, orez expandat, secara, grau etc), cateva linguri de zahar si/sau de miere, 100 de grame de unt, fructe deshidratate la alegere (goji, curmale, stafide, smochine etc), optional puteti pune si un mix de seminte (chia, in, susan, mac etc) sau chiar nuci. Se amesteca untul topit cu restul ingredientelor tocate marunt si apoi se pun la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 20-30 de minute. Se lasa la racit si se savureaza cu pofta.

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *