Idei pentru micul dejun

„Mananca micul dejun ca un rege, pranzul ca un print, iar cina ca un cersetor!” – acesta este indemnul spus de nutritionisti cu privire la mesele de peste zi. Insa intre trezire, pregatirea celorlalti membri ai familiei si aranjarea proprie, ramane putin timp si pentru micul dejun. De aceea ti-am pregatit cateva idei pentru micul dejun rapid si sanatos.

Un sandvis este optiunea cea mai la indemana pentru multi romani, insa de multe ori paine ajunge sa fie unsa cu margarina, iar deasupra se afla, de la sine inteles, sunca si/sau cascavalul. Incearca sa aduci imbunatatiri sandvisului: salata sau alta leguma la indemana pe deasupra, mezelul inlocuit cu somon, piept de curcan, piept de pui la gratar. Margarina se poate inlocui cu unt de buna calitate sau cu jumatate de avocado – taierea si transformarea lui in pasa va fi mai anevoioasa decat folosirea cutiei de unt, insa beneficiile sunt pe masura!

Ouale, consume in moderatie, aduc la randul lor beneficii. Le poti consuma fierte, in omleta, sub forma de mini-tarte in diverse combinatii, ca oua coapte, oua Benedict, ou prajit in paine sau oua chiar si cu spanac.

Briosele sunt o alegere versatila, pe care o poti face cu o seara inainte pentru a minimaliza timpul petrecut in bucatarie. Poti alege ce combinatii iti plac: pune la cateva oua 2-3 linguri de spanac sau bacon gatit, branza rasa, cascaval, ciuperci, sunca, Nu uita faina, laptele batut sau iaurtul slab si un plic de praf de copt.

Pentru amatorii de dulci poti prepara un terci de ovaz cu fructe (porridge). Cu o seara inainte ia un borcan si pune in el lapte, iaurt, fulgi de ovaz, miere sau alt indulcitor si ce fructe ai la indemana. Dupa preferinte, poti adauga si scortisoara, migdale, alune, cacao, stafide.

Your email address will not be published. Required fields are marked *