Vitamina B12: cele mai importante alimente

Vitamina B12 are un rol decisiv in functionarea sistemului nervos, participa la procesul de reinnoire celulara si in cel de maturizare al globulelor rosii.

Vitamina B12 are un rol decisiv in functionarea sistemului nervos, participa la procesul de reinnoire celulara si in procesul de maturizare al globulelor rosii, participa la metabolismul proteinelor, lipidelor si glucidelor si contribuie la functionarea normala a celulelor, in special a celor din maduva osoasa.

  • Un copil intre 0 si 12 luni are nevoie de aproximativ 0.4 mcg de vitamina B12/zi.
  • Un copil intre 1 si 3 ani are nevoie de aproximativ 1.2 mcg de vitamina B12 /zi.
  • Un copil intre 3 si 18 ani are nevoie de aproximativ intre 2 si 3 mcg de vitamina B12/zi.
Aliment Cantitate Vitamina B12 (micrograme)
Scoici de rau proaspete 90 g 42
Cereale integrale ¾ cana 6
Somon preparat 90 g 5
Pastrav preparat 90 g 4
Ton conserva apa 90 g 3
Pulpa de vitel preparata 90 g 2
Platica si calcan preparate 90 g 2
Branza de vaci 1 cana 2
Lapte degresat 1 cana 1
Cascaval 30 g 1

Your email address will not be published. Required fields are marked *