Vitamina B6: cele mai importante alimente

Vitamina B6 are un rol important in formarea hemoglobinei, in metabolismul aminoacizilor, proteinelor, glucidelor si lipidelor.

Vitamina B6 are un rol important in formarea hemoglobinei, in metabolismul aminoacizilor, proteinelor, glucidelor si lipidelor si este, totodata, stimulent muscular.

  • Un copil intre 0 si 12 luni are nevoie de aproximativ 0.5 mg de vitamina B6/zi.
  • Un copil intre 1 si 3 ani are nevoie de aproximativ 1.2 mg de vitamina B6 /zi.
  • Un copil intre 3 si 18 ani are nevoie de aproximativ 1.8 – 2 mg de vitamina B6/zi.
Aliment Cantitate Vitamina B6 (miligrame)
Cereale integrale ¾ cana 2,8
Fasole conserva 1 cana 2,0
Cartofi copti 1 buc 0,7
Muschi de vita preparat 90 g 0,5
Banane 1 bucata 0,5
Piept de pui preparat ½ piept 0,5
Suc de morcovi conserva 1 cana 0,5
Carne de curcan preparata 90 g 0,5
Muschi de porc 90 g 0,4
Cartofi copti 1 buc 0,4
Cod preparat 90 g 0,4
Linte preparata 90 g 0,4
Broccoli preparat ½ cana 0,1

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *