Vitamina C: cele mai importante alimente

Vitamina C: cele mai importante alimente

Vitamina C este cea care ne ajuta atunci cand suntem raciti, creste rezistenta la infectii, mentine numarul globulelor albe din sange si ne protejeaza organismul de antioxidanti. Nu degeaba, mama ne spune, de cand suntem mici, sa mancam fructe pentru a ne asigura necesarul zilnic.

Lipsa acestei vitamine se manifesta prin: oboseala, moleseala, slabiciune, stare de depresie, lipsa poftei de mancare, dureri osoase moderate, ameteli, piele uscata. 

  • Un copil intre 0 si 12 luni are nevoie de aproximativ 30 mg de vit. C/zi.
  • Un copil intre 1 si 3 ani are nevoie de aproximativ 45 mg de vit. C /zi.
  • Un copil intre 3 si 18 ani are nevoie de aproximativ intre 45 si 60 mg de vit. C/zi.
Aliment Cantitate Vitamina C (miligrame)
Ardei rosu 1 cana 283
Piersici 1 cana 235
Papaya 1 bucata 188
Capsune 1 cana 106
Broccoli preparat 1 cana 101
Varza de Bruxelles preparata 1 cana 97
Portocala 1 bucata 96
Suc de grapefruit 1 cana 94
Kiwi 1 cana 71
Pepene 1 cana 59
Suc rosii 1 cana 45
Zmeura 1 cana 32
Rosii 1 cana 32

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *