Sfaturi pentru un somn linistit

Te intrebi care sunt cele mai potrivite sfaturi pentru a avea un somn linistit? De multe ori, se intampla sa adormi greu, sa te trezesti deseori pe parcursul noptii sau dimineata, la trezire, sa fii tot obosit si sa nu intelegi de ce. Incearca sa aplici cateva din cele mai documentate sfaturi pentru un somn linistit, de buna calitate:

  1. Deschide geamul inainte sa te culci! 10 minute sunt suficiente pentru aerisirea camerei.
  2. Programeaza-ti ultima masa cu cel putin doua ore inainte de culcare. Astfel, asiguri ca ai o digestie corecta si nu te culci cu un stomac greu. Fructele duc la balonare, care te-ar putea deranja noaptea.
  3. Consumul te lichide trebuie limitat cu cu 30-60 de minute inainte sa te pui in pat, pentru a nu te trezi peste noapte ca ai nevoie la toaleta.
  4. Fara cafea, alcool sau ceai inainte cu cateva ore! Cafeaua este bine sa se consume in prima parte a zilei. Chiar daca par inofensive, multe ceaiuri contin cantitati de cafeina care iti pot afecta calitatea somnului. Alcoolul duce la deshidratare si la un somn agitat.
  5. Redu timpul petrecut la calculator, telefon, tableta sau alt gadget chiar inainte de culcare! Deseori, lumina albatra emisa de gadgeturi intervine in mecanismul somn-veghe dupa care functioneaza creierul. Acesta este pacalit, crezand ca in continuare este timpul pentru starea de veghe.
  6. Stinge toate luminile si luminitele din camera si trage bine jaluzelele pentru ca dimineata la prima ora sa nu iti intre lumina soarelui in ochi.
  7. Ai grija sa nu fie prea cald! O temperatura mai scazuta este benefica in cazul in care se doreste un somn de calitate. Cu o temperatura de 19-20 de grade functiile corpului incetinesc si somnul este unul mai bun.
  8. Un stil de viata sanatos este cheia unei nopti reusite! Asta inseamna: alimentatie sanatoasa, exercitiu fizic moderat, dar constant, un aport de apa ridicat, un nivel al stresului la minim, minim 7-8 ore de somn pe noapte.

Daca, totusi, constati ca dupa ce ai incercat mai multe metode de a avea un somn bun tot te trezesti obosit, atunci ar fi cazul sa consulti un doctor. Apneea in somn este o afectiune care vizeaza somnul si care trebuie tratata pentru a imbunatati calitatea vietii.

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *