Somnul si sarcina

Somnul – lipsa lui, mai precis – e o provocare pentru toti cei care resimt ritmul agitat al vietii. In perioada sarcinii, aproape fiecare gravida experimenteaza dificultati legate de perioada de odihna. Dormi atunci cand simti nevoia

Inca din primele zile de sarcina, vei incepe sa te simti somnoroasa. Nivelul ridicat de progesteron din organism cauzeaza nevoia subita de somn. Progesteronul e hormonul care ajuta la reglarea ciclului menstrual al unei femei si este cel care te face somnoroasa. Aceasta “infuzie” de progesteron poate face ca o zi obisnuita de munca sa-ti para o cursa de maraton. Astfel ca vei simti, nu doar o data pe zi, o nevoie coplesitoare de somn. Progesteronul iti poate afecta si somnul din timpul noptii, accentuand mai mult nevoia de somn in timpul zilei. Singurul lucru pe care il poti face este sa te odihnesti unde si cat poti de mult. (Brusc, canapeaua din birou pare foooarte atractiva!)

Pozitia confortabila

Primul trimestru din sarcina este momentul oportun pentru a te obisnui sa dormi pe partea stanga. Este pozitia care faciliteaza fluxul de sange si nutrienti spre fetus si ajuta la o mai buna la eliminare a toxinelor din organismul tau.

Cum poti avea un somn mai odihnitor:

  • Evita cafeaua, bauturile acidulate cu cofeina, ceaiul verde sau negru. Dupa amiaza este bine sa le elimini in intregime.
  • Consuma, seara, mai putine lichide. Astfel vei evita drumurile la baie care iti pot intrerupe somnul.
  • Evita la cina mesele bogate in grasimi sau mancarurile picante. Pot cauza arsuri si indigestie, alungandu-ti, astfel, somnul.
  • Mananca cina cu cel putin doua ore inainte de culcare, pentru a-i oferi organismului timp de digestie.
  • Relaxeaza-te si incearca sa alungi gandurile neplacute inainte de somn. Alege o carte frumoasa, un film optimist sau cateva melodii de chill.
  • Nu face exercitii inainte de a te culca. Activitatea fizica te energizeaza si alunga somnul.
  • Daca grijile te tin treaza si lucrurile pe care le mai ai de facut nu-ti dau pace, tine pe noptiera un creion si o hartie. Noteaza tot ce te framanta: simpla scriere a grijilor reduce din anxietate. In plus, vei avea, organizat, un To Do List pentru viitorul bebelus.
  • Pastreaza dormitorul pentru somn si intimitate. Daca sortezi facturi in pat, incarci acest spatiu al relaxarii, si implicit te incarci pe tine, cu energie negativa. Incearca sa-ti creezi o rutina, pentru a te putea culca si trezi in fiecare zi la aceeasi ora.
  • Daca dupa 20-30 de minute de cand te-ai pus in pat, nu poti adormi, ridica-te si ofera-ti putin timp in alta camera. Frunzareste o carte sau asculta putina muzica pentru a aduce somnul mai aproape de tine.

Your email address will not be published. Required fields are marked *